onsdag 15 juni 2011

Trädgården - min vardagsflykt

Jag överlever nog inte om jag inte får lukta på minst en ros, en pion och en fläderbuske varje dag i juni. Lägg sen till doften av schersmin, fågelsång och solnedgång så har jag mindfulness så det ryker om det. Vi har några rätt roliga fåglar i trädgården - stenskvättor. De är rätt små, gråa, med en svart rand över ögat som nästan liknar en mask. Tuffa är de också och trädgårdens utkastare (självutnämnda). Varje gång katten visar sig utomhus har han minst en liten tuffing som varnar med korta arga "teck". Ett läte som liknar ett smackande. Helst sätter de sig alldeles nära katten för att riktigt visa omgivningen att "här är han och jag vågar". Tur att Misse är mätt - annars hade det nog funnits en stenskvätta mindre. Till sist lite ögonfröjd:
Miniros i kvällssol

Schersmin - väldoft i vackert format

"... allt medan månen i malvorna går"


I stenpartiet syns knappt stenen

1 kommentar:

ulrika sa...

Vilka fina växter du har. Kram från kusin Ulrika