onsdag 15 augusti 2012

Japanska bildpussel

Min favoritsyssla när jag ska stressa av och tänka bort allt som har pågått under dagen, är att lösa japanska bildpussel. Att sitta och räkna vilka rutor som ska skuggas för att få se en bild träda fram kräver att allt annat läggs åt sidan. Tidningen har sålts på flera ställen där jag gör mina shoppingturer men helt plötsligt har den plockats bort ur sortimentet - förmodligen för att det inte finns tillräckligt många såna bildpusselnördar som jag är. Har letat efter den ett par veckor och idag hittade jag den på PresStop - och tänka sig; det gick att prenumerera på den! Hade ingen aning om att jag var så beroende av den tidningen förrän den försvann från affären. Så nu ska jag vässa pennan för att kunna kasta mig över det första exemplaret som landar i min brevlåda.

Inga kommentarer: