måndag 13 februari 2012

Ute ur dimman

Har varit på en liten road-trip i avdelningen i eftermiddag/kväll. Först Klippan där det blev koll av lokaler och avtal på postboxen överflyttat. Kvällen ägnades åt FUBs årsmöte i Perstorp där jag lyckades bli vald till revisor - hur nu det gick till? Som vanligt i föreningssammanhang så är inte intresset för förtroendeuppdragen så särdeles stort och ett revisorsuppdrag i denna storleksordningen lär inte vara något jag sliter ihjäl mig på men behjärtansvärt för föreningens existens. Så långt allt väl. Hemvägen däremot var ruskig. Redan efter ett par mil kom dimman och den blev allt tjockare. Dimma och minusgrader betyder ju också ett mycket förädiskt väglag och på denna vägsträcka med kompakt mörker och kritvit dimma fanns det bara ett läge - mycket sakta - och inte visste jag var jag var överhuvud taget långa stunder. Att man kan bli så glad för att få se först gatljusen i Röstånga och sedan Torrlösa och Svalöv trodde jag aldrig. Efter Svalöv lättade dimman en aning och jag hade väl åtminstone 50 meter sikt vilket var rena lyxen. Så skönt att komma hem efter en sådan färd.

Inga kommentarer: