torsdag 20 december 2012

Julshopping i Eslöv

Idag har jag varit synnerligen effektiv och anledningen är staden där jag numera har mitt kontor. Eslöv må ha ett väldigt dåligt rykte som Sveriges tråkigaste stad, men jag får allt svårare att hålla med. Det är visserligen ont om lunchrestauranger men shopping kan vara väldigt smidigt. Inom 10 minuters gångavstånd från kontoret finns i stort sett alla sorters butiker man kan önska i julklappstider: leksaksaffär, flera olika klädaffärer, Hemtex, Jysk, skoaffärer, väskaffär, bokhandel, delikatessaffär, flera presentaffärer, systembolag och ett par riktigt bra konditorier. Inom promenaden finns också flera blomsteraffärer, Coop och ICA Kvantum - helt suveränt. Jag som alltid handlar klappar sent hann med det mesta idag och har bara några grejer kvar tills imorgon då jag också ska handla sista maten inför julen. Det blir nog jul i år trots att jag jobbat såpass mycket att jag inte riktigt förstått förrän vid lucia att det bara är några dagar kvar.
Igår hade vi julavslutning för personalen med ett kort personalmöte och sedan jullunch. Vi passade på att äta på Hotell Stensson i Eslöv som nu ska stänga ner för gott då hotellet byggs om till lägenheter och kontor. Tråkigt. Vi fick väldigt god mat, men det var i en ödslig matsal som inte ens var julpyntad - kanske beroende på att det inte var lönt innan man stänger.

Inga kommentarer: