måndag 20 maj 2013

Att-göra-lista

Just nu lever jag mitt liv med en "att-göra-lista". Allt, både stort och smått, hamnar på listan och bockas av efter hand. På jobbet har det varit helt omöjligt att hinna med allt den senaste tiden och det är bara att hoppas att jag inte missat något viktigt. Det finns en viss oro i att inte ens hinna hålla koll på det allra viktigaste - att prioritera bland det högprioriterade - men vad ska man göra. Några dagar går an men ju längre tiden går desto mera får prioriteras ner och komma senare. Jag är egentligen helt beroende av att ha kontroll och att inte ha det är ingen trevlig erfarenhet. Därför "att-göra-listan" där jag samlar på mig, fixar och stryker för att skriva upp fler grejer igen. Och en arbetsdag går så fort - listan krymper inte precis.

Inga kommentarer: