tisdag 25 maj 2010

Lillan kom till jorden

Nu är hon äntligen här - lilla Nora. Föddes 01.15 på pingstafton, vägde 3220 gram och var 50 cm lång. Född på årets vackraste dag i hänryckningens tid - måtte resten av ditt liv bli lika vackert lilla flicka.

Jag har alltid tyckt att nyblivna far- och mormödrar är det prilligaste som finns, men nu förstår jag varför. Vilken lycka att få vara med på ett hörn av ett litet barns liv och känna samhörighet med den nya familjen. Så nu har jag sällat mej till skaran av prilliga farmödrar som konstant visar bilder på barnbarn och köper små saker, som föräldrarna förmodligen redan har tillräckligt av. Och inte nog med det utan jag är faktiskt stolt över denna nya egenskap :)

Samma dag som Nora föddes tyckte vi som nyblivna farföräldrar att dagen skulle äras ordentligt. Flaggan sattes upp redan klockan åtta på morgonen och sedan åkte vi till plantskolan och köpte ett träd. Jo just ett träd till Noras ära. Det blev ett bigarrå-träd som planterades i vår trädgård där förhoppningsvis Nora kan få plocka bär i framtiden. När våra pojkar föddes hade vi ingen egen trädgård och då fanns liksom inte denna möjlighet, men nu verkade det vara rätt tillfälle.

Fick hålla henne lite i kväll - härligt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hemskt vad det skulle vara svårt att kommentera här. Kommentarerna försvinner igen.

Det jag skulle säga är att föräldrarna är bara tacksamma :)