söndag 29 augusti 2010

Teknik som sviker

Min gamla trotjänare har börjat protestera mot allt användande. Förresten - trotjänaren är min dator. Har varit trogen i sex år ända sen den kom som ny till mitt hus, men nu tycker den att det är dags för pension. Samtidigt börjar den ännu äldre skärmen protestera, så det är dags att hitta något nytt. Men det är svårt - är så mycket man behöver och ändå ska det inte kosta för mycket. Får se om sonen tycker vi ska bygga själv istället, för numera är det han som är den största teknik-kännaren i familjen. Jag har blivit mer och mer ekonomi-freak och facklig förhandlare (tyvärr) och börjar ha svårt att hänga med i svängarna. Skulle behöva lite uppfräschning inom lite av varje.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Men du är väl fortfarande bäst på Gustav? :)
Att köpa en ny dator är inte det lättaste i dagens utbud. Jag gav bort vår stationära Acer till mamma och köpte en stor, bärbar istället. Den kommer att bäras mycket sällan, möjligen från ett rum till ett annat. Hade tröttnat på stora otympliga anläggningar och när vi nu inte har några barn kvar hemma behöver vi inte längre tänka på spel och nedladdningskapacitet.

Rose-Mari sa...

Klart jag är bäst på Gustav - där ger jag mej inte även om det finns de som tycker jag borde. Du har rätt i att behoven förändrats betydligt - katterna är inte någon större konkurrens om datorkapaciteten.