onsdag 1 september 2010

Ingen dö-tid

Vilka fruktansvärda veckor det varit sedan semestern. Massor av jobb, fackligt arbete och valkampanjande. Kombinationen organisationsförslag, lönerörelse och valarbete känns helknäpp när man samtidigt ska försöka sköta sitt vanliga jobb.

På tisdag ska jag åka till Stockholm på ett jobbuppdrag. Fick reda på det igår (tisdag) och lyckades få ihop allting idag. Det kräver att jag har tillgång till bil, eller någon som kan tänka sig att köra mej till Lund C vid fem-snåret på morgonen och helst hämta igen vid 23-tiden på kvällen. T jobbar tidig morgon och börjar ungefär samtidigt som jag ska ta mej till kamikaze-tåget, och då blir det ju problem om man som vi bara har en bil. Vad gör man då? Jo T lånar bil av yngste sonen och jag kan ta vår bil och köra till stationen på tisdag. Det var en ovanligt lång workshop som håller på ända till kl 18 och med drygt fyra timmars resa till Lund är det segt. Skönt att ha bilen på plats när jag kommer tillbaka - för alla vet vi ju att X2000 alltid kommer i tid - Eller?

Inga kommentarer: