onsdag 17 november 2010

Räknandets konst

Sitter och funderar över siffrorna i budgeten. Vad har jag inte tänkt på och framför allt - hoppas jag tänkt fel någonstans. Det känns som om jag lever med budgetsiffrorna just nu. Stressen att få ihop alla spretiga kalkyler och indirekta kostnader är inte enkelt precis. Lägger dock budgeten åt sidan en stund för att istället räkna på verksamhet och kostnadsersättningar. Och samtidigt inväntar jag revisorn för andra dagen i sträck och han vill veta hur jag räknat ut en massa olika saker.

Kort sagt - Mej kan man räkna med :)

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Tur är väl det! Hoppas att räknandet slutar med svarta siffror...

Rose-Mari sa...

Hoppas jag med. Inte helt enkelt med sjunkande statsbidrag samtidigt som verksamheten ökar i ganska snabb takt.