måndag 4 april 2011

Fulltankad

Om det är något som SVs omorganisation för med sig så är det att jag måste lära mig massor och återigen massor. Det dyker hela tiden upp nya problemställningar och frågor som gör att jag i min roll som personalklubbens ordförande, rådgivare och förhandlare, ständigt måste uppdatera mig. Efter en sittning med Unionens ombudsman idag så är jag fulltankad med möjligheter och omöjligheter när det gäller arbetsrätt och fackets roll. Känner mig också stärkt i rollen och kan därför vara tydligare åt flera håll. En sak är säker - uppdelningen av vissa regioner gjorde att grundtanken och antaganden i förbundsstämmans beslut inte håller hela vägen. Man borde gjort en konsekvensanalys - känns som jag har sagt det förut några gånger. Det finns alldeles för många öppningar för olika tolkningar, vilket gör att det är möjligt att kasta in grus i maskineriet från olika håll.

Inga kommentarer: