torsdag 28 juli 2011

Snabba ryck

Idag lyckades jag nästan torka tvätt utomhus och det tack vare en stark vind. Hade också bestämt mig för att göra vid ytterligare ett par rabatter och dessutom klippa till en perukbuske och en buskros. Men det var nära att det inte hanns med, för jag hade fått rätt mycket regn på ryggen när jag var klar. Vi tog en liten tur till Bauhaus idag för att köpa lite bra-att-ha grejor. Innan semestern ska jag ha organiserat klart i pojkarnas gamla rum och då är det bra med plastbackar att stoppa smågrejor i. Och så måste det ju finnas plats för nästa generations grejor, så Nora har fått en egen låda i lilla rummet.
Avslutar med ett mattips: Orkar du inte göra egen bearnaise nån gång så är Erik Lallerstedts på burk helt ok - en glad överraskning.

Inga kommentarer: