söndag 22 april 2012

Vårregnets söndag


Nu är det bestämt vår på riktigt. Gräs och grönska sträcker sig i regnet och vinbärsbuskarna börjar få gröna blad. Min påskplantering är riktigt fin fortfarande vilket väl förmodligen är tack vare kylan vi haft de senaste två veckorna. Men vad gör väl det bara vårvärmen kommer nu i stället. Har varit en bra dag. Startade dagen med ett träningspass och nu ökar jag belastningen ganska ordentligt. Pratade med min tränare idag och hon tyckte att inom vissa bitar var det tid att testa gränser. Så ikväll är det lite molande träningsvärk i både ben, mage och rygg. Dock får jag inte öka vikterna på träning av axlar och nacke för där har jag alldeles för mycket slitage att ta hänsyn till. Kanske lite ökning så småningom, men jag blir aldrig särskilt stark i armarna igen. Får väl leva med skadorna och vara glad att jag inte längre har något fysiskt tungt jobb.
Har också spenderat ett par timmar med en 23-månaders glad tjej. Nora är snart två år och pratar gör hon hela tiden. Hänger med i snacket för det mesta men ibland går det bara inte. Tror hon åkte sin rutschkana 40 gånger medan jag var på hennes rum. Och det räcker att jag är där och säger swosh när hon åker ner så är hon nöjd. Fast det klart - vi dansade ju lite också förstås :-)

Inga kommentarer: