lördag 21 april 2012

Resa i syd- nordlig riktning

Var i Stockholm igår, fredag, och blev verkligen varse att Sverige är ett avlångt land. När tåget kom till Alvesta började det bli snöblandad nederbörd som sedan övergick till snö innan Nässjö. I Stockholm vräkte det ner en snöblandad våt, kall sörja och jag anlände till mitt möte som en dränkt katt. Hela vägen upp frös jag för värmen funkade inte så bra i vagnen där jag satt, på ett försenat tåg, vilket fick till följd att när jag väl kommit fram 20 min försenad och började töa upp så antog mina kinder och näsa en mycket starkt röd färg. Såg ut som jag rodnade halva dagen - men det bjuder jag på. Trevligt och intressant möte med trevliga människor, men en fredag i Stockholm betydde att jag inte var hemma förrän kl 22.30 på kvällen. Roligare fredagskväll har jag haft. Men det var en bra dag med ett par kära återseenden som gjorde resan värd besväret.

Inga kommentarer: