måndag 5 augusti 2013

Tillbaka i selen

Idag var första jobbdagen efter semestern och det var högt tempo direkt. Inflyttning i ny lokal i Perstorp, som krävde att saker kom på plats direkt. Tyvärr har tillgången till lokaler förändrats över sommaren och vi har nu en sits som kräver att vi hittar andra lokaler för en del av våra grupper och verksamheter under hösten. Det är inte bra att hyra i andra hand för då saknar man rätten till första-hands-information.

Sista semesterveckan har avnjutits - ja verkligen rätt ord - med att ta vara på varje dag. Åkte till Ullared ett par dagar för att träffa mina föräldrar och shoppa lite. Pappa var på avlastningsboende men jag hann ändå med att träffa honom ett par gånger. Mamma och jag umgicks, promenerade, räddade blommor från skyfall, åkte till kyrkogården för att titta till farmor och farfars grav och en massa annat. Jag fick också en snabbkurs i ett par olika sorters pappersvikningar som jag hoppas kunna använda mig av för att göra lite fina saker. Tyvärr fick jag inte mallarna med mig hem så det får vänta tills nästa gång vi träffas.

Jag har också lekt med Nora, plockat bär och bönor, löst Sudoku, läst böcker, och mycket mera. Sommarminnen från en trädgård och den mest solrika semester jag någonsin haft.

Inga kommentarer: