fredag 27 december 2013

Julen 2013

Så var det dags för första mellandagen och julens tre dagar är till ända. Varför går lediga, lata dagar så fort förbi? Nåväl, jag tänker inte slita ihjäl mig idag heller och efter en snabb runda till Eslöv för att kolla så att huset står kvar, postlådan är tom och ge växterna lite konstgjord andning kommer jag att dra mig tillbaka med mitt helgpussel.
Julaftonen firades med hela gänget och att få delta i barnbarnens julfirande är bara guld. Nora fick jättemånga paket men visade ingen otålighet utan öppnade snällt paket efter paket och väntade medan övriga öppnade sina. Vilgot han drog i papper och snören och ville helst öppna dörrar i storasysters nya dockskåp. Bilderna blev inte så många denna dag då jag ägnade mig åt att laga mat och sedan sitta på golvet och titta på julklappsutdelningen. Gäller att vara i stunden.
Men ett gott betyg fick jag på julafton (tror jag). Nora och jag hade en diskussion där den avslutades med att Nora frågade varför då och jag svarade att det är för att jag är en tant. Då skrattar Nora och svarar blixtsnabbt att "farmor du är ingen tant för tanter leker inte". Det tog jag som beröm :-)

Inga kommentarer: