tisdag 3 maj 2011

Hoppsan

Jag har för ovanlighetens skull inte slitit så mycket på tangentbordet denna veckan. Semestern föregående vecka vistades nästan helt och hållet utomhus - förstås mellan alla saker jag hade planerat. En riktigt aktiv vecka blev det verkligen. Att sommarvärmen öste på för fullt gjorde inte saken sämre och jeansen som klipptes av till påsk var med ända tills i söndags när vintern återvände med snö, hagel, ösregn och 0-gradigt väder.
Bästa dagen var i torsdags då jag fick äran att fixa en "undanber uppvaktning på 70-årsdagen"- dag till min mamma. Körde till Ullared på morgonen och tog med båda föräldrarna till Skåne över dagen. Själva bilfärden var vårligt magisk med blommande vitsippor och nyutslagna bokar längs med vägen. Efter lunch i Saxtorp bar det av till Svalöv och husvisning hos Magnus och Nina. Nina hade gjort en jättehärlig tårta och Nora passade på att lära känna sin gammalmormor, eller Mormor Brita som Magnus tycker passar bra. Och visst gör det, för titeln gammalmormor passar inte riktigt min ungdomliga Mamma.

Inga kommentarer: