lördag 21 maj 2011

Förföriskt

Tåget rullar i skrivande stund genom ett förföriskt försommarfagert sörmländskt landskap. Det är så vackert att jag nästan blir lite rörd. Ska man resa i Sverige så är maj månad nog allra bästa tidpunkten. Jag har varit ett par dagar i Västerås och är på väg hem. Sitter bekvämt i en förstaklassvagn med alldeles tysta medpassagerare runt omkring mej. Värre var det på tåget mellan Västerås och Stockholm där det fyllde på i förstaklasskupén med några som definitivt inte betalt för den biljetten. Ett äldre par som svajade betänkligt, och det var inte av ålder, som snabbt öppnade ett par starköl och gjorde det trevligt för sig. Den stackars konduktören lyckades inte flytta på dem utan fick ge upp. Halvägs till Stockholm så kräktes "damen" upp den medhavda "matsäcken". Och där gick min fika i Stockholm åt skogen. Kan inte säga att jag var speciellt hungrig när vi väl kom fram. Då kanske ni förstår varför jag uppskattar lugnet på Malmötåget :-)
Och i morgon fyller Nora 1 år!!!

Inga kommentarer: