tisdag 31 maj 2011

Så ett frö

Åkte lite tidigare från jobbet idag. Nej, jag skolkar inte för igår var jag inte hemma förrän 21.30 och det får vara måtta på hur mycket man jobbar. Sommarvärmens återkomst gjorde att jag ville hem och möjligtvis hinna göra något i min snabbt igenväxande trädgård. Något hann jag - grönsakerna är härmed färdigsådda! Men det blåser ordentligt så det var inte lätt. Är det någon som försökt få palsternacksfrö på plats när det blåser? Vilket pyssel det blev! Egentligen är det vansinnigt att hålla på med eget grönsaksland när man nästan aldrig är hemma på våren. Men det är något jag har svårt att låta bli. Kanske något med att hålla kontakten kvar med odling som för inte så många år sedan var min enda födkrok. Och så är det härligt när det finns färska grönsaker att plocka i trädgården :-)

Inga kommentarer: