lördag 26 november 2011

Idag för ett antal år sedan...

... föddes en liten tjej på BB i Falkenberg. Några dagar senare fick hon flytta hem till sin familj strax söder om Ullared och där växte hon upp. Det skulle kunna vara början på en roman, en deckare, en novell, men det är början på mitt liv. Tiden går fort och idag är den lilla tjejen mamma till två härliga, vuxna, söner, har två jättefina svärdöttrar och dessutom ett litet barnbarn. Tänker inte säga hur gammal jag är, men tycker inte det är länge sedan jag fyllde 28 och det är ju redan 20 år sedan - hoppsan, där slant jag på tangenterna. Fast jag tycker inte det är något att hymla om. Jag är rätt stolt över allt jag lärt mej och allt jag får lov att uppleva varje dag. Enda problemet är att tiden går för fort - jag skulle egentligen vilja få lite extra tid varje vecka så att jag kunde göra mera av vissa saker. Leka med Nora, gå långpromenader, läsa, möta människor. Men det är bäst att andas och försöka ta vara på det man har.

Inga kommentarer: