tisdag 1 november 2011

Mycket blir mer och mer

Man ska inse sin begränsning säger de vise, men eftersom jag inte är så vis så kör jag på över min begränsning. Och vet ni vad - det fungerar faktiskt för det mesta. Men just nu har jag nog en aning panik. Om man redan jobbar 150 % och upptäcker att man behöver lägga till ytterligare 100 % - det är då det är dags att fundera på begränsningar. Jag har en del grejer där jag åtminstone kan delegera vissa bitar, men för övrigt finns det bara en väg och det är framåt. Sen har sonen och hans sambo fått napp på lägenhet i Malmö och ska flytta till en tvåa på Kirseberg innan jul. Jätteskoj för dem och för sonen som byter tågpendling vintertid (och alla har väl hört om problemen förra vintern) till en kvarts promenadavstånd till skrivbordet. Det blir bra och det är inte mer än 3,5 mil till Malmö.

Inga kommentarer: