måndag 25 juni 2012

Isterband

Jag bestämde mig helt plötsligt i helgen för att jag skulle prova att äta isterband igen. Har bara smakat det ett par gånger sedan jag blev vuxen och det har inte direkt hamnat överst på någon önskelista. Isterband är något min man passar på att äta när jag inte är hemma. Men ikväll var det dags för nästa test och tillbehören gör allt i detta fallet: alldeles nyplockade färskpotatisar - ni vet små, mjälla och nästan  söta, nyplockad dill och till efterrätt nyplockade smultron och små jordgubbar med en aning grädde och socker. En lyckad middag blev det och isterband, nja det är ingenting jag kommer att köpa för att jag väljer det själv. T får gärna fortsätta äta dem när jag inte är hemma men, som sagt, med rätta tillbehör så. Potatisen som jag har i mitt trädgårdsland är den finaste lyx. Det går inte att köpa nypotatis med den smaken och det är så mycket sommar som bara kan rymmas i en helt vanligt kastrull en måndagskväll när det ösregnar ute.

Inga kommentarer: