söndag 12 augusti 2012

Sommar-OS

Jag tycker egentligen inte om att titta på sport i TV, men av någon anledning har jag hamnat där en stund varje kväll. Första jobbveckan efter semestern är ganska jobbig och då har TV:n varit lagom ansträngande på kvällen. Fast en och annan runda i trädgården med vattenslang har det också blivit. Det är något fascinerande med ett sommar-OS eftersom det är så infernaliskt många människor som deltar och så finns det så många idrottsgrenar som jag faktiskt inte hört talas om innan. Velodromcykling trodde jag t ex var en gren och så visar det sig vara flera stycken - tänk vad jag missat i mitt liv. Bästa minnet var nog ändå handbollsherrarna som helt otippade fixade en silvermedalj till Sverige. Samtidigt börjar jag fundera på uttagningen till friidrotten där bara de som enlig SOK hade en riktig medaljchans togs ut. Tänk om vi skickat några som inte gjort jättebra resultat i år och tänk om deras formtopp hade infunnit sig just under OS-dagarna. Kunde ju inte blivit så mycket sämre i alla fall och så hade några personer till fått känna på OS-miljön nu när det för en gångs skull är på nära håll.
Idag har jag och Nora kört bilar, byggt garage och vägar med lego. Behövs inte så mycket mer än ett antal legobitar och en portion fantasi för att hålla igång flera timmar :-)

Inga kommentarer: