söndag 21 oktober 2012

20 grader varmt

Idag är det 20 oktober och vi har haft 20 grader varmt - utomhus alltså. Vilken lyx att kunna gräva upp dalior i bara t-shirt. Brukar väl kallas för indiansommar men så varmt tror jag aldrig jag varit med om i oktober. Både katten och jag njöt av att vara ute. Tidigare idag var jag på akut shoppingrunda efter att ha plockat fram förra årets höstkängor. De var helt slut och när jag väl stod med dem i handen minns jag att jag övertalade skomakaren att försöka få klackarna att hålla några veckor till. Och det var väl i februari tror jag. Så idag har jag provat mig igenom alla sorter som fanns i stor storlek och givetvis var det sista paret som passade. Drömmer om att hitta rätt direkt någon gång.

Har fått så ont i lederna - är kanske lite väl sliten. Finns en viss hopplöshet i vardagen för tillfället och det sätter sig i kroppen. Måste hitta tillbaka till fullt fokus för det är mycket dom hänger på att jag orkar.

Inga kommentarer: