lördag 6 oktober 2012

Utmattad för det mesta

Det har blivit lite för mycket på sista tiden. Först jobbat tre helger på rad och sedan varit sjuk förra helgen. Och detta utöver mycket jobb på vardagarna där det är kvällsjobb minst tre kvällar i veckan och så en och annan resa på det. Det blir också många mil, och inte minst timmar, i bilen och någonstans börjar det så smått ta emot. I ett helt år har jag nu verkligen kämpat hårt och ungefär i samma omfattning hela tiden. Det är väldigt tungt att dra det mesta av en omorganisation själv och i vår lilla organisation finns det inte plats för så många "overhead"-tjänster. Alltså behöver jag vara controller, kvalitetsansvarig, marknadsföringsansvarig, IT-ansvarig, och avdelningschef, vilket innebär för lite tid för själva chefs- och ledarskapet. Fortfarande är det avtal som ej är klara, plusgirot har fortfarande inte godkänt den nya organisationen så att vi kan slå ihop konton, och fastigheten står fortfarande kvar på den gamla organisationen. Jag har alltid varit van vid att ha en stor arbetskapacitet och därmed kunna jobba undan jättelika jobbansamlingar, men nu börjar jag så smått misstro möjligheten att någonsin komma ikapp. Vissa dagar är det svårt att få tiden att räcka till de mest akuta ärendena och att då jobba undan, jaga folk, sitta i telefonköer mm blir näst intill omöjligt. Eftersom jag skriver snabbt så föredrar jag att skicka mail i möjligaste mån, men det räcker ju inte alltid. Telefonen behövs för att personalen ska kunna nå mig och för att kunna hjälpa till att ta telefonsamtal som kommer in till kontoren när personalen behöver avlastning eller när någon är sjuk. Det måste också göras en del praktiska saker allt som oftast och det sägs ju att det är bra att variera arbetsuppgifterna, men jag tror inte riktigt det har full betydelse när man springer mellan olika saker och hela tiden missar något på grund av något annat. Svårt att gå framåt och tänka strategiskt när det inte finns någon tid för att studera och analysera saker.

Första kvällen på länge som jag orkat sätta mig och skriva, trots att det varit jobb idag också. Men att befinna sig mitt i en utställning som SVs Perstorpskontor anordnat gör att jag faktiskt får vara lite stolt över vår fina verksamhet och den känslan behövs ibland.

Inga kommentarer: