tisdag 27 november 2012

Skinande blank spis

Jag fyllde år igår, vilket inte är så märkvärdigt när siffran som passeras endast är delbar med sju och med sig själv. Inget primtal alltså. Men lite firande är alltid trevligt och när Nora sträckte händerna i luften i söndags och tjoade "Gattis" mår jag ganska bra. Trevligt att samla söner, svärdöttrar och barnbarn runt middagsbordet där det blir mycket prat och några goda skratt.

Igår fick jag present av min man - en härlig, lagom hög, fotpall så att jag kan sjunka ner sådär skönt i soffan när det behövs. Sen hade han dessutom fixat en skinande ny och blank spis som var installerad och klar när jag kom hem från jobbet. Riktigt rolig överraskning. Vi hade pratat om att köpa en ny spis innan jul och så hittade han en som var helt rätt just på min födelsedag.

Och ja... jag har putsat den innan jag släckte ljuset i köket :-)

Inga kommentarer: