tisdag 26 februari 2013

Återhämtning

Ibland är jag så bra på att ställa till det för mig. Det är aldrig avsiktligt utan det bara blir så. Undras om någon känner igen sig? Slå huvudet i skåpluckor i köket - yes. Fastna med kappan i dörrlåset - yes. Dra sönder två par strumpbyxor med trasiga naglar en tidig morgon - yes. Det finns en lång rad sådana onödiga händelser. Min senaste olyckshändelse hamnar dock överst på prispallen - svimma på toaletten och slå huvudet i kanten till duschutrymmet. Fortfarande ett blåmärke runt örat och fick be min frisör att vara väldigt försiktig med mina ömma svullnader idag. Dessutom har glasögonen fått sig en törn och jag har skrämt livet ur min man. Allt detta på en lördagseftermiddag.
Varför jag svimmade? Glömde säga att allt började med någon sorts matförgiftning. Nu hoppas jag på våren och bättre tur :-)

Inga kommentarer: