fredag 12 april 2013

Aprilbarn


Så kom han då till slut - Noras lillebror, Magnus & Ninas son, och vårt barnbarn. Han föddes 11 april, kl 00:24, vägde 3310 gram och var 50 cm lång. Fantastiskt att få uppleva denna lycka ännu en gång. Medan mamma och pappa var kvar på BB med bebisen fick jag låna Nora och vilken härlig dag det blev. Hennes filosoferande över livets små problem och glädjeämnen kan lyfta de flesta mungipor.

Känslan för denna nära familj är så stor. Det är med stor stolthet som jag tänker på dem - son och svärdotter som är så fina föräldrar och som delar med sig av sitt liv och också av sina barn till mig som farmor. Det finns inget finare än att ett snart treårigt barnbarn säger att hon älskar mig jättemycket.

Mina fina pojkar och den växande familjen - Ni är meningen med livet.

Inga kommentarer: