söndag 28 april 2013

Lille Vilgot

Att se en två veckor gammal kille vända huvudet mot en, när man pratar, samtidigt som han fokuserar blicken - ja det är bara så gott. Att han dessutom är mitt barnbarn gör ju inte kärleken mindre. Lyckan är stor när jag träffar dessa härliga ungar och det är en fantastisk upplevelse att putta på Nora i gungan samtidigt som hon skriker ut "bajs och kiss" så att det hörs lång väg. Här kan vi prata om kiss och bajsålder och lite lagom trots samtidigt som farmor försöker hålla en någorlunda allvarlig min och inte vara alltför lättroad :-) För jag vet ju att det går över allt det där skitpratet som i första hand är roligt om man får en reaktion direkt.

Igår var en fin dag - för då firade mina föräldrar sin guldbröllopsdag. 50 år som gifta är verkligen något att fira och vi, deras tre barn, är väldigt tacksamma för att de finns och alltid har funnits där för oss. Vi ägnade oss åt trippelfirande hos min syster och svåger i Falkenberg igår. Förutom guldbröllop fyllde min syster år och idag fyller min mamma år. Kom på lite sent ikväll att jag inte pratat med henne idag, men jag ringer imorgon och hoppas hon haft en bra dag även utan mitt samtal.

Inga kommentarer: