fredag 15 oktober 2010

Rosiga kinder

Slutade ett par timmar tidigare idag och lyckades ta en långpromenad medan det var ljust. Skogen bjuder på alla möjliga färger och former just nu med svampar, röda blad, ljusgrönt blåbärsris och vissnande ormbunkar - på söndag ska jag ta en runda med kameran. Trots att termometern visade 5 plusgrader var det råkallt och jag kom in i stugvärmen med knallröda kinder och näsa. Det var rätt ödsligt i skogen en fredagkväll och jag mötte bara ett par ryttare på hela rundan.

För en tid sedan började den gamla, trogna datorskärmen att spraka och väsnas och jag har knappt vågat ha den igång. Ikväll kom yngste sonen och installerade en skärm som jag får låna så länge jag behöver, så nu vågar jag sitta vid datorn mer än små korta stunder. Bra eller dåligt? Vet inte riktigt, men mindre brandrisk är det i alla fall :)

Inga kommentarer: