söndag 19 december 2010

Julgodis och familjen

Idag har det varit full fart ända sedan tidig otta. Gick ut med tre sorters julgodis på morgonen för att sedan hinna med att gosa och busa med Nora när hon och Nina kom på besök. Johan hjälpte till att bära ner pelletsen i källaren och sedan följde han och Jasmine med oss till Center Syd för lite julshopping. Ikväll har det rullat på med nedpackning av godis, besök av Magnus och middag. Sitter här med en ryslig värk i axeln, som jag givetvis sträckte till ordentligt när vi langade ner pelletssäckarna. Med andra ord är det precis som det ska innan jul - trött, sliten och lite ont i kroppen. Ett dåligt samvete har jag dock kvar ikväll; jag har inte skottat bort de förskräckliga snövallarna ut mot gatan. Är ganska trött på eländet där vägverket plogar upp en vall, sen kommer en traktor som kör trottoarerna och flyttar vallen framåt utåt, sen kommer vägverket en gång till och sen - ja ni fattar väl vilken evighetsgrej detta är. Samarbete tack - så slipper jag slita ut både snöskyffel och mina stackars armar :(
Sätter man bra fart med bilen kommer man igenom vallarna ändå och jag kan hoppa över :)

Inga kommentarer: