söndag 23 januari 2011

Flytthelgen

Så närmar sig helgen sitt slut och jag har satt mig ner på en egen stol för första gången på mycket länge. Magnus och Nina har flyttat in i sitt nya fina hus i Svalöv och hela familjen har hjälpt till med flytterier i helgen. Själv började jag redan efter lunch i fredags och avslutade söndag eftermiddag. Det känns ordentligt i kroppen och jag misstänker att ett styrketräningspass är en lämplig jämförelse. Mina gamla nack- och axelskador gör sig raskt påminda så nu får det nog vara lite lugnt några dagar. Det retar mig lite att jag inte är lika stark som jag var förut, men det kan inte hjälpas. Kvar i gamla huset finns bara en del småprylar och lite julljusstakar, men det är inte mer än ett par lådor som kan flyttas i samband med städningen. Gräsklippare och trimmer kan vi förvara så länge, för det dröjer ett tag innan de har någon gräsmatta att klippa. Huset är jättefint och de har en trevlig utsikt mot Svalövs kyrka och Svalövssjön. Varmt och gott är där också, vilket gjorde deras tre katter mycket lyckliga.

Inga kommentarer: