onsdag 26 oktober 2011

Lärotider

Jisses vad jag lär mig mycket just nu! Trodde inte att det var möjligt att åter en gång i livet dra på för fullt och varva upp alla sinnen så mycket det bara går. Så många människor att prata med och skapa kontakter, så många erfarenheter att ta med sig på resan, så många kunskaper om verksamhet, kommuner, byar, grannsamarbeten, ekonomi, föreningar, arbetsledning, styrelsearbete, förhållningssätt. Efter att ha haft en svacka precis när jag började jobbet känner jag mig mer och mer på gång för varje dag. När jag pratar inför ombuden på de olika årsstämmorna känner jag att jag börjar få en viss koll. Jag kunde till och med berätta om grannavdelningens verksamhet ikväll när jag besökte en SV-avdelning som ska delas på två av de nya avdelningarna. Lyckades till och med få dem att besluta hur tillgångarna ska delas - på något sätt. För den som funderar på att besöka ett mycket speciellt ställe rekommenderar jag Stenestads kaffestuga - eller Mormors Bod som är det officiella namnet. Mitt uppe på Söderåsen i utkanten av Svalövs kommun. Rasande vackert med rödgul bokskog på vägen dit och ett mycket ovanligt fikaställe.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

VA? Och jag som trodde att du fick jobbet för att du var fullärd! ;)

Rose-Mari sa...

Tänk det trodde jag också, eller ... ;-)