måndag 26 december 2011

Långt mellan besöken

"Löpla 'ket"
Mätta och belåtna
Nora provar sin nya spis
Jag har inte rört datorn på tre dagar och därför har det inte blivit någon julhälsning på bloggen i år. Passar på att önska er en God fortsättning på helgerna. Julafton var en fantastisk upplevelse, med båda sönerna, deras respektive, barnbarnet samt hennes morfar och morbror. Älskade lilla Nora som "löplade 'ket" (öppnade paket) och kommenterade alla klappar på sitt alldeles speciella sätt. När hon öppnade paketet med kofta och byxor som vi köpt till henne kommenterade hon det med ett glatt "tätt" alltså tvätt :-) Hon lekte med alla leksaker, hon kramade och busade med oss allihopa och provade olika sorters julmat med en emellanåt bekymrad min. Men köttbullar, bröd och potatis går ju alltid ner. Tyvärr slutade julafton inte riktigt som jag väntat mig. Hade precis släckt lampan, klockan var 0.00, och då ringer telefonen. Var från G4S som har larmet på SV i Eslöv. Inbrott igen på självaste julafton. Är väl nästan så okristligt det kan bli och fördärvade min sömn den natten.

Inga kommentarer: