fredag 16 december 2011

Nära men långt borta

Bara en vecka kvar till jul. Nu är det nära, men himmel vad det ändå är långt borta. Det finns så oändligt mycket att göra den sista veckan. Jobbet är hysteriskt och jag är glad att jag inte räknar alla timmar som bara rullar på. Det blir oftast minst tre jobbkvällar i veckan för att kunna göra några privata saker på helgen och bara jobba lite grann då. Försöker att ta det en aning lugnt och har hittat ett sätt att få huvudet att hänga med även om det är alldeles för mycket att göra - jag åker hem, tar "kassen med pärmar" med mig, tar en paus och äter lite för att sedan jobba ett par timmar till på kvällen. Bara möjligheten att slappna av någon timme mellan jobb och jobb gör att jag kan vila lite och kyla av huvudet vilket i sin tur gör att det går att sova hyfsat bra på natten. Och får jag bara sova så överlever jag nog denna perioden också. Trösten är att jag hinner få massor gjort - problemet är bara att det finns ännu mera att göra...

Inga kommentarer: