torsdag 1 december 2011

Besök i Bohuslän

Idag har jag varit i Uddevalla för att besöka redovisningscentralen och träffa "våra" kontaktpersoner. Trevligt gäng av positiva kvinnor och jag har en hel drös med "att-göra-listor" med mej hem. Det fina med dessa listor är att jag inte behövde komma på vad som ska göras själv utan fick hjälp och tips att sätta ihop dem. Listorna kommer inte bara att drabba mej utan också styrelsen och övriga anställda, men det är saker som måste göras innan vi går in i det nya året.

Skoj att återse Uddevalla - jag tror det är 35 år sedan jag var där senast, vilket låter förskräckligt. Dock var väl inte vädret det bästa för regnet har öst ner en stor del av dagen.

Veckan har varit totalt kaotisk, men å andra sidan börjar jag kanske bli van. Måndagen startade med strömavbrott hemma (efter stormen) vilket gjorde att jag inte kunde duscha på morgonen utan bara drog på mig jeans och första bästa blus jag hittade i garderoben. På kvällen skulle vi ju ha bildandestämma för SV Mellanskåne, men jag tänkte smita hem för att tvätta av mig och byta kläder innan dess. Men tji fick jag. Ingenting gick väl riktigt som jag tänkt mej under dagen så det var bara att köra direkt till Torshalls bygdegård, där stämman skulle hållas, duka bord, ta emot ombud och vara sekreterare. Och det gick att besluta även om inte klädseln var den rätta och håret otvättat.

Inga kommentarer: