måndag 23 januari 2012

Avdelningschef ja - allt-i-allo ja

När jag sökte och fick jobbet som avdelningschef hade jag ingen aning om hur verkligheten skulle se ut. Eller rättare sagt - min bild stämde inte med verkligheten. Visst förstod jag att det skulle bli mycket att göra, men trodde nog att jag ganska snabbt skulle kunna börja med verksamhetsfrågor och åtminstone en aning strategisk planering. Inte trodde jag då att jag skulle lägga en hel helg på att lära mig ett telefonsystem, hålla koll på värme- och ventilationssystem och dessutom köra bokslutsarbete på kvällarna när övriga gått hem för dagen. Det gick nog inte ens att gissa utifrån beskrivningen. Jag har inget emot hårt arbete och jobbar gärna och mycket, men det ska bli väldigt skönt när boksluten är klara och telefonerna fungerar så att vi kan börja koncentrera oss på det vi ska syssla med - folkbildning. Idag startade dagen med Samsynsmöte i Perstorp, samtidigt som jag försökte ställa in telefoner och logga in dem på rätt växel, fortsatte till Eslöv där jag saltade uppfart, trottoar och parkering innan jag fortsatte jobba med telefonsystemet fram till klockan fem då det fick bli lite bokslutsarbete ett par timmar innan jag körde hem. Är det någon som försökt göra bokslut när hjärnan går på tomgång efter en stressig dag? Det går bara inte - eller rättare sagt det går så förtvivlat långsamt så det blir nog midsommar innan bokslutet är färdigt. Får se om jag kan hitta någon som kan hjälpa mig på traven.

Inga kommentarer: