torsdag 12 januari 2012

Skyndar och skyndar

Jag trodde, i min vildaste fantasi, att det skulle bli en liten aning lugnare efter nyår när alla papper som ska skickas in till alla ställen, för att alla framtida dokument ska hamna på rätt ställe väl kommit iväg. Men tji fick jag. Nu ökar vi tempot ännu en gång och hoppas det inte blir några fartkontroller på vägen. Jag var medveten om att det var en lång väg kvar innan vi kan lyfta hakan och börja sikta framåt istället för att fastna med blicken framför tåspetsarna. Försökte vara förutseende och förståndig men det dyker upp väldigt mycket som jag inte förutsett och framför allt som de anställda inte var förberedda på. Hade jag kunnat förbereda dem bättre - ja förmodligen, men med tidsbristen som varit (och är) så hade jag missat något annat istället. När jag satt med bokföringen (för gamla avdelningen Eslöv-Höör) i kväll hade jag helt plötsligt totalt hjärnsläpp och kom inte ihåg någonting om bokslutskonton och bokföring på rätt år. Tur det fanns en tålmodig, vettig människa att fråga i det läget.

Inga kommentarer: