söndag 29 januari 2012

Tränar på gym

Aldrig trodde jag att det skulle bli av - att jag skulle börja träna på gym. Det har alltid varit lätt och enkelt att snöra på löparskorna och springa ut i skogen en runda, men senaste halvåret har inte kroppen gillat det riktigt och med mycket jobb på gång har det inte blivit mycket motion. Men nu ska det bli ändring för jag har fått motion på recept. Började idag med instruktör på Häljarps Hälsocenter, som drivs av Korpen, och är lite lagom stort och framförallt nära. Minst två gånger per vecka ska jag köra ett cykelpass på 20 minuter och styrketräning i 25 minuter. Idag fick jag köra cykelpasset och sedan blev det genomgång av ytterligare åtta moment, varav fem på maskin, ett med hantlar och två på boll. Nästa gång ska jag köra själv och då gäller det att komma ihåg vad jag lärt mej. Lite spännande och trots ganska låg belastning idag - träningsvärk. Kan bara betyda en sak och det är att jag behöver mera träning. Bara att kämpa på.

Inga kommentarer: