söndag 9 juni 2013

Flydda dagar

Det gäller att fånga så mycket som möjligt av varje dag - för de går ju så fort förbi. Senaste två veckorna har det varit massor av jobb, en del barnbarn och lite nöjen.

Jobbet just nu är frustrerande, för högarna växer, även om jag jobbar undan massor, och jag fortsätter att prioritera bland prioriteringarna. Men nu är det sista dagarna innan studieprogrammet ska vara klart och förhoppningsvis så lugnar det ner sig några grader efter det. Då ska jag göra en ny prioriteringslista så att jag har de viktigaste sakerna på plats före semestern. Och jag som inte ens gillar prioriteringslistor - så där nu fick jag med det en gång till. Det borde finnas tillräckligt med utrymme för att jobba med alla viktiga frågor och att prioritera ned saker som egentligen är nödvändiga känns inte bra utan stressigt. Tänk om jag prioriterar ned något som inte skulle varit nedprioriterat???

NOG om det. Förra helgen fick vi låna Nora över dagen för ett besök på Skånes Djurpark. Underbara, tålmodiga fina tjejen som travade runt hela dagen, tittade på "bebisälgar", bebisfår, bebisgrisar, vargar, björnar mm. Tyvärr fick hon inte se några "kisar" (lodjur) eftersom det hade regnat precis när vi kom dit. Men vad gör väl lite regn - Nora höll upp sitt solparasoll över huvudet på farfar och sa "nu skyddar jag dej farfar" :-)

I fredags lekte jag och Nora i sandlådan, medan hennes pappa skötte grillen. Denna gången var Vilgot också med en stund och när man närmar sig två månaders ålder kan man inte missa det som händer. För övrigt har helgen innehållit firande av en medarbetare, shoppingrunda och en riktigt rejäl promenad på Romeleåsen. Där var det gott om terräng kan man säga och jag har en hiskelig träningsvärk att ta hand om imorgon.

Inga kommentarer: