torsdag 27 juni 2013

Sommardoft



Trött efter en lång dag stannar jag bilen på uppfarten och öppnar bildörren. Doften från rosenbuskarna slår emot mig direkt. Den nedersta bilden är på en enda blomklase från en av mina två likadana torparrosbuskar. De doftar sött, friskt och somrigt och har fler blommor än någonsin. Underbart är kort så det gäller att passa på och få en nypa rosor varje kväll. Översta bilden är en av mina nya dagliljor som förärat mig med första blomman. En rätt så storblommig variant som också den doftar - fast inte i närheten av rosorna. Blommor i trädgården är en vilsam glädje.

För övrigt har dagen mest handlat om motorsågar, stora maskiner och glada mässbesökare. SV hade en monter på Borgeby fältdagar, som är en stor utställning för jordbruk, där vi krängde motorsågskörkortskurser och delade ut äppelmust, små tomater och minigurkor. Allt i samarbete med LRF och Säkert Bondförnuft. Trevlig omväxling på skrivbordsröjandet.

Inga kommentarer: