tisdag 25 juni 2013

Nedprioriterat och bortglömt

Sista veckan före semestern och i år ska jag vara ledig. Men det kräver att allt som blivit liggande under våren blir genomgånget, åtgärdat, i vissa fall ursäktat och arkiverat. Tempot har varit desperat i flera månader och tyvärr har det blivit saker liggande lite för länge - helt enkelt bortglömda. Dessutom har jag haft min hög med bortprioriterade prioriteringar och nu gäller det att försöka göra av med en del och ha någon sorts plan för resterna som blir kvar. Högt tempo gäller hela veckan och när sista biten är avklarad, förhoppningsvis vid lunchtid på fredag, återstår bara lite städning innan semestern är ett faktum. Längtar nästan desperat efter lite ledigt och jag tror nästan att jag förtjänat det.
Dagens sommarord är kaprifol. Regnet gör att doften sprider sig i hela trädgården. Stanna upp - fånga stunden.

Inga kommentarer: