onsdag 1 oktober 2014

Att komma över tröskeln

En tröskel är ett hinder som kan vara både fysisk och psykisk. Idag har jag jobbat med att undanröja båda delarna. På SVs Eslövskontor är det nästan tillgängligt för rullstolar och rullatorer, men tröskeln från rampen in genom ytterdörren är en aning för hög med följden att rullstolar fastnar. Dessutom finns det en tröskel i korridoren innanför som är helt onödig. Så idag beställde jag en temporär lösning på dessa fysiska trösklar: Vid ytterdörren blir det en extra avfasning så att det går att rulla över med egen kraft och innertröskeln ska tas bort helt. Skönt med praktiska problem som går att fixa. Att jobba med psykiska trösklar är värre, men ett par problem som lösts idag har varit av den sorten. Har dessutom vunnit en liten kamp med mig själv gällande ett område som jag tycker är väldigt roligt. Jag sade inte ja direkt utan funderade igenom och hörde mig själv säga "Det hade varit skoj, men jag har inte tid". Heja mej :-)

Inga kommentarer: