tisdag 28 oktober 2014

Oktober, sommar och vinterjacka

Inte vet jag hur jag ska klä mig för tillfället. Kalendern och mörkret säger en sak medan termometern säger något annat. Sunt förnuft tittar ut genom fönstret och konstaterar mörkt = kallt och så åker vinterjackan på innan jag kliver ut för att ta mig till jobbet. Två tunga väskor är alltid med mig när jag förflyttar mig mellan olika kontor och de blir extra tunga och svettiga när de bärs genom ett sommarvarmt Helsingborg av en som inte kan läsa en termometer och därför har vinterjacka på. Väldigt långt mellan parkeringshuset och kontoret blir det och jag misstänker att mina medarbetare har vant sig vid en svettig chef med högrött ansikte vid detta laget.

Grävde upp dahlior i helgen och det är första gången jag kunnat plocka hela buketter av, fortfarande blommande, avskurna stjälkar. Men det är bara att passa på att njuta och i eftermiddags fick jag plocka fram solglasögonen på väg genom ett fantastiskt, färgsprakande Skånelandskap. Då är det gott att leva.

Inga kommentarer: