fredag 30 oktober 2009

Alla helgons kväll

Det är en magisk kväll. Iskallt, vindstilla och stjärnklart. Passerade kyrkogården för en stund sen där jag stannade och tittade på alla vackra ljus som glimmade i kvällskylan. Tänk så många minnen som lyste där ikväll. Minnen av nära och kära - en kväll för hågkomst, sorg, men också för glädje. För visst är det med glädje vi minns det mesta av personer som funnits i vår omgivning. Först när de försvinner kommer sorgen att ta över. Detta vackra ljus som lyser en kall oktoberkväll gör mej både glad och ledsen på en gång, men framför allt känner jag de känslor som lämnats kvar på kyrkogården när ljusen tänts tidigare idag.

För att övergå till något väldigt världsligt så har jag gjort av med mycket pengar idag. Dels har jag köpt tre pallar pellets, vilket är helt nödvändigt för att vi inte ska frysa i vinter. Men jag har också gjort ett impulsköp som jag är lite bekymrad över. Idag var jag på Center Syd och där mötte jag Jasmine och vi följdes åt för att köpa present till Edward som ska ha 7-årskalas på söndag. Presenter inhandlades och sen gick vi och tittade på juldukar och gardiner. Vi gjorde också några nedslag i skoaffärer för jag behöver köpa ytterligare ett par stövlar. Till sist kom vi till Din Sko och där fanns DOM. Ett par härliga mockastövlar som egentligen var för dyra för mej. Men jag köpte dom i alla fall. Och nu har jag i alla fall ett par stövlar även om de var för dyra för mej. Varma, snygga, "dyra" fötter hela vintern.

Inga kommentarer: