torsdag 22 oktober 2009

Malmös Pariserhjul!


Det känns lite märkligt att hitta ett jättestort upplyst pariserhjul mitt på Stortorget i Malmö. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det är egentligen ganska fult för det smälter inte alls in i bebyggelsen runt torget, men samtidigt är det rätt häftigt med ett jättehögt, vitt, neonupplyst stålhjul som sticker högt upp över husen. Och ja - jag ska definitivt åka i det :) Rätt trevlig avslutning på dagen för det var massor av människor som filmade, fotade och bara stod och tittade på sluttampen på bygget.

Hela denna dagen har annars mest gått i stressens tecken. Morgonen började med att jag skulle flytta över kalkyler från en mapp i nätverket till en annan och sökvägarna följde givetvis inte med - Excel :( Efter två rätt snabba presentationer för verksamhetsutvecklarna följde en mycket givande eftermiddag i datasalen (ironi). Bara att koppla datorerna tar en stund, sen skulle en skrivare installeras för att vi ska ha utbildning i vårt verksamhetssystem på tisdag. Efter femte försöket var jag på väg att ge upp, men då helt plötsligt fungerade det. Sen gick det hur bra som helst att hitta skrivaren från datorerna som kör XP, men tre maskiner kör Vista Business - Jippie! Men efter sju sorger och åtta bedrövelser fungerade alltihop så det gick bra att packa ner hela den bärbara datorsalen igen - klar för användning.

Vi avslutade dagen med ett medlemsmöte i Personalklubben. Först hade vi ett kort möte där vi diskuterade allt möjligt om vår arbetssituation och sen gick vi till Bröderna M på Gustav Adolfs Torg där vi avslutade med lite god mat.

Inga kommentarer: