onsdag 28 oktober 2009

Indragen buss och utbildningsdagar

Under de senaste veckorna har det funnits misstankar om att "min buss", linje 218, skulle läggas ned. Efter att ha mailat till trafikingenjören på Landskrona kommun är det nu bekräftat. Verkligen synd faktiskt. De senaste två månaderna har resandet ökat på morgonturen och då läggs bussen ned. Tråkigt för alla berörda - gymnasie-elever som får problem att ta sig till Gullstrandskolan, jobbpendlare som får längre restider och även för byarna som drabbas i sin helhet. Det blir inte längre ett alternativ att åka kollektivt för ganska många, även om det givetvis krävs kapital för att kunna fortsätta. För min del betyder det att jag måste ompröva hela min arbetssituation och jag vet inte ännu vad jag kommer fram till. Det blir tufft att vara i Malmö vid halv åtta om det innebär att jag måste åka hemifrån tio över sex på morgonen. Är det nån som är intresserad finns det nu en facebookgrupp som heter linje 218.

På jobbet har vi haft ett par hektiska dagar med regionens utbildning i vårt verksamhetssystem, Gustav. Så många trevliga, nyfikna deltagare och professionell kursledare från SVs förbundskansli - då blir det bara positivt. Önskar att fler hade möjlighet att delta, för det skapar bra nätverk mellan alla oss som jobbar med samma saker fast på olika ställen.

Inga kommentarer: