lördag 24 oktober 2009

Lördagsfundering

Vintertid på gång - ikväll måste man komma ihåg att ställa tillbaka klockan en timme. Då får man äntligen sova den där timmen som man missade i våras - eller??? Det är något märkligt med den timmen för på våren känner jag verkligen av att det saknas en timme, men nu på hösten blir jag inte piggare för att en natt är en timme längre. Synd för det hade jag behövt.

Idag har jag varit hos frissan och blivit lite ompysslad. Det finns inget som botar stress så bra som att sitta i en frisörstol och bli färgad och klippt, samtidigt som man dricker kaffe och läser dåliga skvallertidningar. Helt underbart! Var sedan ute en sväng på Egnahem, utanför Landskrona, där det finns en liten butik som heter "Malin in the garden". En pytteliten blomster- och presentaffär i en källare där Nina praktiserat denna veckan, så det blev en liten härlig höstbukett till soffbordet.

När jag kom hem hade mina inneboende kommit på besök, som ni ser nedan. Kan gå rätt nära med blixtrande kamera och ändå närmare utan kamera. Den lille är jätterolig när han äter äpplen - dom är för stora att ta i munnen, så han skakar loss bitar ur dem. Ibland flyger äpplena iväg - så jag har ett äppelkastande rådjur i min trädgård :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu länkar jag din blogg på min blogg med =) . Så du vet.