måndag 26 oktober 2009

Så rörigt det kan bli

Vilken underlig måndag det blev, men jag har i alla fall lyckats städa mitt skrivbord!
Denna veckan är det full fart på båda datasalarna, vilket betyder att vi har över 20 datorer igång hela tiden. Det är ju trevligt, men också en del problem när ämnena är så skilda som personalsystem inom sjöfarten, internutbildning i vårt verksamhetssystem och att alla usb-kopplingar ska funka för deltagarna i fotokursen. Var för sig inget problem, men när det växlar fram och tillbaka och vi dessutom ska flytta datorer mellan de båda uppsättningarna då händer det grejer minsann. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att varenda maskin har en egen vilja - "jag vill va med mina kompisar i den andra salen och jag vill inte ha den dumma skrivaren här". Någon som känner igen sig :)

Inga kommentarer: