söndag 13 december 2009

Äntligen lite frisk kyla


Idag har jag äntligen fått bakat mina fruktkakor. Efter ett par timmars hackande av frukt, mandel och nötter blev det två stycken fina kakor som kan ses nedan. Nu ska de mogna och bli riktigt saftiga till julhelgen.

Söndag och frostigt ute. Tittade precis ut och såg att det börjat snöa. Har varit en väldigt produktiv helg med städning, shopping, julmat och bakning. Lyckades hitta jättefin grönkål på Willys igår så då är julen räddad för min del. Blev lite brunkål också medan grönkålen kokade. T jobbar i helgen - heldagar - så jag har kunnat härja bäst jag vill här hemma.

Det blev ingen joggingtur denna helgen för jag är inte helt i form. Har känt mej lite allmänt halvkass ända sedan vaccinationen mot influensa. Men det blev en riktig långpromenad med mössan neddragen och jackan knäppt upp över hakan för nordanvinden biter rätt ordentligt. Får ladda för morgondagen som är första dagen utan buss till Dösjebro.

Inga kommentarer: