lördag 5 december 2009

Att hinna plugga

Vad tiden går fort. På måndag ska jag lämna in en uppgift på utbildningen och det blir slit med det sista i helgen. Tyvärr är motivationen och intresset betydligt större än tiden räcker till för. Jag vill ju så gärna hinna med, men är hopplöst efter hela tiden.

I tisdags vaccinerade jag mej mot svininfluensan och tyckte att allt gick hur bra som helst. Men icke då. Vaknade redan natten till onsdagen och hade fruktansvärt ont i hela axeln och sen blev det bara värre under hela dagen. Fick lite feber, ont i lederna och var så fruktansvärt trött. Som tur var hade jag planerat in en komp-dag i fredags och då fick det helt enkelt gå över. I morgon borde jag springa en runda men vågar nog inte eftersom jag fortfarande inte känner mej helt ok. Tänk så dålig jag antagligen hade blivit om jag fått själva influensan.

Mindre än tre veckor till jul och första julmaten är inhandlad. Blev en hel spann saltsill på Willys idag så julsillen är räddad. Annars har det mest blivit lite småpyssel i form av en dörrkrans och lite amaryllisar på bordet. Julklappar får vänta några dagar till.

Inga kommentarer: